pátek 27. prosince 2013

Malinová pěna

Ovocné pěny jsou dezertem mého dětství. Pamatuju si, že vždycky, když jsem v dětství trávila léto s prarodiči na chalupě a chodili jsme do lesa na lesní jahody nebo maliny, prosila jsem potom babičku o tuto pěnu. A to bych nebyla já aby moje nejoblíbenější nebyla z malin, kdo mě zná, ten ví ;-), vy ale můžete použít i borůvky, jahody nebo třeba rybíz.
Navíc k její přípravě vůbec není potřeba mít čerstvé ovoce, bohatě postačí to zmražené z léta nebo předem připravené ovocné pyré...
Tento recept je hodně opravdu jednoduchý a proto jsem přemýšlela, zda jej mám vůbec zařadit do blogu. Když jsem ale pátrala mezi svými známými, zjistila jsem, že málokdo tuto pěnu zná. Navíc je výborná ať už jako samostatný dezert podávaná například s dlouhými cukrářskými piškoty, nebo jako příloha k lívancům a palačinkám!



Ingredience:
- 8 vaječných bílků nejlépe od domácích slepiček
- 200 g cukru moučky
- 1 hrnek malin

Postup:
 Z bílků s cukrem ušlehejte tuhý sníh, ovoce rozmačkejte vidličkou, máte-li radši jemnější konzistenci, můžete je rozmixovat v robotu. Pak už jen stačí smíchat maliny se sněhem a je hotovo.

Žádné komentáře:

Okomentovat