středa 30. listopadu 2011

Polévka ze strouhané zeleniny

Když na to přijde, tahle polévka je rychlým východiskem z hladu. Je poměrně jednoduchá na přípravu, rychlá a zasytí. Navíc je zdravá a můžete si jí dopřátk kolik jen budete chít :-) ! Narazila jsem na ni v posledním čísle gurmetu. V podstatě jsem tuto polévku dělávala už dříve, jen s tím rozdílem, že jsem do ní zeleninu nestrouhala. Takhle je ale hotová o to rychleji a lépe se potom mixuje. V časopise byla v receptu také růžičková kapusta a kedlubna, které jsem doma neměla, takže jsem je nepoužila. Navíc jsem jako zlepšovák přidala smetanu na vaření a trošičku jsme pozměnila samotné servírování...


Ingredience:
- 2 mrkve
- 1 pastiňák
- 1/2 celeru
- 1 pórek
- 1 stroužek česneku
- 2 brambory
- 2 lžíce másla
- smetana na vaření- klidně rostlinná ;-)
- sůl, pepř

Postup:
Mrkev, pastiňák, celer, brambory a česnek oloupejte a nastrouhejte nahrubo. Pórek nakrájejte na kolečka. V hrnci si rozpusťte máslo, přidejte zeleninu a za stálého míchání osmahněte. Zalijte necelým litrem horké vody (spíše 0,9l) , přidejte smetanu na vaření, osolte a opepřete. Rychle přiveďte k varu a vařte asi 10min. Poté se ujistěte, že je zelenina měkká a rozmixujte ponorným mixérem do hladka.  Podávejte posypané opečenou bagetou (v mém případě celozrnným toastem) a sýrem gran moravia nebo parmazánem. Já jsem ani jeden z těchto sýrů doma neměla, zato jsem si polévku vylepšila pořádnou dávkou brusinkové zavařeniny, na které jsem poslední dobou závislá.
Přeji dobrou chuť ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat