pondělí 27. února 2012

Jamieho špagety Puttanesca

A máme tu další recept od božského Jamie Olivera. Mnozí z vás už jistě zaregistrovali jeho nový pořad (a podle něj i knihu) Jamie vaří minutky. Já bych se na to vydržela  koukat od rána do večera a klidně pořád dokola. Přítel si už naštěstí dávno zvykl, že v tomto ohledu jsem, byla jsem a budu maniak a tak mě v tom podporuje a kouká (dobrovolně!) se mnou. Co já bych dělala s nějakým bručounem typu "mám stihoman, že moje přítelkyně zveřejňuje naše jídlo na blogu" to teda fakt nevím :D. Kažopádně tento příspěvek věnuji špagetám Puttanesca. Špagety s tuňákem se u nás doma zabydlely už dost dávno, ale můžu říct, že tyto je vyzvedly na ještě vyšší úroveň!

Ingredience: 

- 1 balíček špaget
- 2 stroužky česneku
- asi 1/2 sušené chilli papričky
- 3 ančovičky
- 1 čajová lžička kaparů
- pár oliv
- 1 plechovka dobrých italských rajčat
- snítka čerstvé petrželky
- 2 plechovky dobrého tuňáka v oleji (kousky, drť ne!)


Postup: 
Špagety dejte vařit do vroucí osolené vody dle návodu. 
Mezitím si na pánev slijte olej z plechovek tuňáka, zahřejte jej, přidejte v mačkadle rozmačkaný česnek a vhoďte najemno nasekanou polovinu sušené chilli papričky. Asi minutku restujte a přidejte ančovičky, které se rozloží na kašičku. Teď je čas na kapary. Nezáleží na tom, zda je máte rádi nebo ne, já je osobně moc nemusím, ale v tomto receptu fungují jako koření. Já jsem to vyřešila tak, že jsem si je nejdřív na prkénku nadrtila na jemno a až pak jsem je přidala do směsi. A samozřejmě olivy. Protože ty zase nemusí přítel, také jsem je nasekala nadrobno, protože i ony tady zastupují spíše koření a bez nich by to nebylo ono. Vezměte si svazek petrželky, nejemno nasekejte stonky a přihoďte je do pánve, dále přidejte tuňáka a jednu plechovku dobrých rajčat, které jemně rozmačkejte.  Až máte hotové těstoviny, odeberte z nich naběračku vody a přilijte ji k tuňákové směsi, spojí se a bude hedvábná. Teď to celé nechte asi 15 minut probublávat. Přidejte scezené špagety a nasekanou nať z petrželky.
Přeji dobrou chuť ;-´)

Žádné komentáře:

Okomentovat