úterý 14. února 2012

Těstoviny s avokádem

 Všem kdo můj blog sledují bych se chtěla mooc omluvit za poslední dobu, kdy u mě opravdu hodně pokulhávalo přidávání příspěvků na blog. Zároveň bych Vás chtěla ujistit, že toho teď mám v zásobě spoustu a budu teď mnohem více aktivní.

 Úplně prvním z mých nových příspěvků bude jednoduchý recept z mojí vlastní hlavy na úžasné osvěžující těstoviny s avokádem, které já osobně prostě miluju. A jak jste na tom vy s avokádem?

Ingedience:
- 1 avokádo
- těstoviny dle vlastního výběru, já jsem zvolila celozrnné penne
- 1 díl červeného nebo bílého kvalitního vinného octa, popřípadě šťáva z citronu
- 3 díly olivového oleje (olej+ kyselina vždy v poměru 3:1)
- 1 stroužek česneku
-  oblíbené bylinky do salátu, neměla jsem čerstvé, proto jsem zvolila sušenou bazalku a oregano
-  mořská sůl
- pepř- nejlépe čerstvě namletý


Postup:
Jako první si uvařte těstoviny dle návodu a připravte si dressing. Ten vytvoříte smícháním 1 dílu vinného octa se třemi díly olivového oleje. Přidejte rozdrcený česnek, bylinky, mořskou sůl a pepř. Celou směs zatřepejte v  uzavíratelné nádobce nebo prošlehejte metličkou aby se přísady spojily. Teprve až máte připravené těstoviny, rozpulte si avokádo, vyjměte pecku a vydlabejte dužinu. Tu rozmačkejte vidličkou, smíchejte s dressingem a těstovinami. Důvod, proč přidat avokádo až těsně před servírováním je jeho rychlá oxidace, takže nehezky zhnědne. Na chuť to ale nemá žádný vliv. Pokud si ale chcete připravenou směs uchovat hezky zelenou na později, přidejte k ní zpátky pecku z avokáda a přikrytou ji dejte do lednice ;-)
Přeji dobrou chuť ;-)

4 komentáře:

  1. Cestoviny s avokádom rozhodne vyskúšam :-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Avokado je jedna z mych nejoblibenejsich ingredienci!
    Testoviny jsem s nim zatim nezkusila, ale necham se inspirovat a myslim ze brzo neco pripravim :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dneska vyzkoušeno, je to vynikající, ňam:-)), určitě přidám ke svým oblíbeným receptům, protože z avokáda dělám zatím akorát guacamole:-)

    OdpovědětVymazat