pondělí 4. února 2013

Zeleninové karbanátky

Tentokrát jsem si pro vás nachystala receptík na super zeleninové karbanátky ze stránky http://www.boo.cz/ , kde se dá narazit na zajímavé tipy. Recept jsem si ale maličko poupravila podle svého, tak doufám, že zaujme, podle mě rozhodně zkouší za vyzkoušení. Fajn tip na odlehčenou verzi klasických karbanátků ;-)




Zeleninové karbanátky s ovesnými vločkami 

Ingredience:

- 1 menší kapusta

- 150 g ovesných vloček
- 3 stroužky česneku
- 1 malá cibule
- 1 menší mrkev nastrouhaná nebo nakrájená na malé kostičky (brunoise)
- 1/2 čevené papriky nakrájené na kostičky
- 50 g celozrnné špaldové mouky
- strouhanka na zahuštění a obalení
- sůl, kmín, bazalka, majoránka
- olej na smažení. 


Postup:
Kapustu uvaříme v osolené vodě s kmínem do měkka a jemně rozsekáme nožem. V malém množství kapustového vývaru uvaříme vločky s moukou na hustší kaši. Poté smícháme s posekanou kapustou. Přidáme utřený česnek, na oleji usmaženou cibulku s mrkvičkou a papriku, sůl, koření a podle potřeby zahustíme strouhankou. Lžící tvoříme karbanátky, které smažíme na oleji do zlatova. 
Přeji dobrou chuť ;-)

3 komentáře:

  1. mňamiii tak to určo vyzkouším. Co by se dalo dát místo kapusty? Tu teď asi čerstvou neseženu.... :-/

    OdpovědětVymazat
  2. jde to i z květáku, to mám odzkoušené a mohlo by to jít i z brokolice ;-) jo a možná z rozmixovaného vařeného celeru

    OdpovědětVymazat
  3. mmm, já mám teď v hledáčku mrkvové, snad se povedou

    OdpovědětVymazat