čtvrtek 29. srpna 2013

Jarní závitky

Dřív jsme s Lenčou chodívaly do asijského bistra Bok ve Vaňkovce na smažené zeleninové jarní závitky. To bývávalo hlavně v době než jsem natrefila na tento recept. Když ke mě pak Léňa přišla na oběd, rozhodla jsem závitky na ní otestovat. Moc dobře vím, jak mlsný má jazýček, takže když jsem se setkala s úspěchem, věděla jsem, že je vyhráno ;-) A tak jsem recept předala dál. Jak to dopadlo se ostatně můžete podívat na jejím blogu  ;-)



Ingredience:

100 g čínského zelí nakrájeného nadrobno
100 g mrkve nakrájené na tenké malé proužky
1 menší svazek jarní cibulky, nasekané
pár jidášových uch nabobtnaných v teplé vodě (nemusí být), pokrájených na proužky
1 stroužek česneku nasekaný nadrobno
cca 80 g skleněných nudlí vermicelli nabobtnaných v teplé vodě asi na 10 minut, scezených a nasekaných na menší kousky
2 lžíce sezamového oleje na orestování zeleniny
3 lžíce sojové omáčky
špetka třtinového cukru
špetka pepře
rýžový papír na závitky
olej na smažení závitků

Postup:
Nejprve si  na sezamovém krátce osmahněte česnek (pozor ať se nespálí, zhořknul by), přidejte veškerou zeleninu, cukr, sojovou omáčku a pepř a restujte asi 3 minuty. Vypněte plamen a do misky průměru minimálně jako rýžový papír si dejte vlažnou vodu. Rýžový papír krátce namočte ve vodě, vytáhněte na podložku a naklaďte na něj zhruba dvě lžíce směsi do kraje. Směs si urovnejte do tvaru válečku, přehněte přes ni kraj papíru, pak boky a pevně stočte do hotové rolky. Takto si připravte všechny rolky.
Závitky krátce smažte v rozpáleném oleji dokud mírně nezezlátnou. Hotové závitky nechejte odpočinout na papírové útěrce aby jste odsáli přebytečný tuk. Podávejte se sladkou chilli omáčkou.
Dobrou chuť ;-)

1 komentář: