čtvrtek 29. srpna 2013

Kokosové makronky s krémem ze slaného karamelu



Než začnu, ráda bych upřesnila jeden fakt. Moje trouba je potroublá! A to do slova i do písmene. Totiž věc se má tak, bydlíme v nájmu a sporák, který se tu nachází má plynovou troubu. Takovou, která peče na vysokou teplotu i když je zapnutá na nejméně. Praží jak o závod a to hlavně odspodu. Proto mám strach zkoušet v ní péct buchty a složitější dezerty. Proč jsem se pustila do výroby makronek? Sama nevím, tak moc jsem se zamilovala, že jsem to musela zkusit. Tedy pro upřesnění ony to nejsou makronky v pravém slova smyslu, ty by byly z mandlové moučky. Tu jsem ale doma neměla a tak jsem zvolila kokos, který jsem si nejprve jemně rozemlela. A světe div se, ono mi to celkem vyšlo! Je tedy pravda, že se mi propadly, ale na to, že je moje trouba nekontrolovatelná byly chuťově i přesto vynikající.


A vzhled posuďte sami ;-)




Základní recept, který jsem použila je přetvořený z původního receptu, který jsem našla blogu Laskominy od Maryny

Makronky:
- 80 g bílků
- 170 g moučkového cukru
- 100 g sušeného kokosu rozemletého na moučku
- 1 lžička potravinářské barvy

Bílky nechte stát 12 až 24 hodin v otevřené nádobě na kuchyňské lince, aby vyschly.Bílky ušlehejte do polotuha a postupně k nim po lžících přidávejte za stálého šlehání 35 g prosátého moučkového cukru. Šlehejte dokud nevznikne pevný sníh.
Zbývajících 135 g prosátého moučkového cukru promíchejte s kokosem a případně potravinářskou barvou. Vše opatrně přimíchejte vařečkou k bílkovému sněhu.
Bílkovou směs naplníme do zdobícího sáčku s větší kulatou špičkou a na plech vyložený pečicím papírem nastříkáme kolečka o průměru 3 cm. Mezi kolečky děláme větší rozestupy, protože se ještě roztečou. Plechem udeříme jemně, ale razantně o nějaký měkčí podklad, například o postel, aby se kolečka rovnoměrně roztekla a vyrovnala. Plechy odložíme na 30 minut na teplejší místo, aby makronky oschly a vytvořila se na nich skořepinka, které se dá bez přilepení dotknout prstem.
Pečeme 10 až 13 minut v troubě vyhřáté na 140°C. Makronky nesmí zezlátnout. Po upečení je necháme trochu vychladnout přímo na plechu a potom je opatrně přeneseme na rošt, kde je necháme vychladnout před spojováním krémem. *


Krém ze slaného karamelu:
(recept jsem našla na blogu Cupcake z Prahy)
- 68g krupicového cukru
- 2 lžíce vody
- 70ml smetany ke šlehání
- několik kapek vanilkového extraktu
- 150g másla
- 240g moučkového cukru
- 1/2 lžičky soli

1.V pánvi smíchejte cukr s vodou a zahřívejte na středním plamenu.
2. Až se cukr rozpustí a zhnědne, přestaňte zahřívat. Pomalu po částech přilijte smetanu a dobře ji zamíchejte. Přidejte vanilku.
3. Zatímco bude karamel chladnout, ručně nebo v mixéru smíchejte máslo, sůl a moučkový cukr.
4. K dobře promíchané hmotě přidejte karamel.
5. Asi na deset minut dejte do ledničky.



2 komentáře:

  1. náhodou jsou dost dobré, na to jakou máš troubu ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze začátku vypadaly nádherně nadýchaně, ale bohužel asi díky teplotě spadly ještě než jsem je z té trouby vytáhla, tak jsem přemýšlela, jestli mám recept vůbec zveřejňovat. Na druhou stranu si ale říkám, že s možnostmi co jsem měla to dopadlo dobře a jednou si to třeba ověřím v normální troubě s nastavitelnou teplotou ;-)

      Vymazat