pondělí 9. prosince 2013

Limonáda se zázvorem a růžovou vodou

Před nedávnem jsem poprvé mohla ochutnat naprosto senzační Rose lemonade od Fentimans, jejíž chuť mě tak dostala, že jsem si něco v podobném duchu chtěla vyzkoušet také doma. A tak jsem koupila růžovou vodu, na internetu nastudovala vyhlédnutý recept abych zjistila, že mi bude na nic (výsledek nebyl poživatelný) a zkusila jsem přepsat jeden svůj oblíbený recept na zázvorovou limonádu ve prospěch růžové vody oproti snížení množství zázvoru. K mému velkému překvapení byl výsledek skvělý. Měla jsem trochu obavu z toho, jak budu moct srovnat limonádové ferrari v podobě botanicky vařené Fentimans a svého domácího pokusu, ale nakonec jsem byla opravdu mile překvapená  osvěžující jemně květinovou chutí svého díla a můžu říct, že mi jí snad i litr přišel málo  ;-)


Suroviny:- pár kapek růžové vody
- asi centimetrový kousek zázvoru
- 4 lžíce cukru
- 2 citróny
- 1 litr sodovky nebo perlivé minerálky
- pár snítek tymiánu


Postup:
- Nejdříve zázvor nakrájíme na malé kostičky,
- Nastrouhaný zázvor i se šťávou z citronů a pár kapkami růžové vody dáme do mísy a zasypeme cukrem (Pozn.: s růžovou vodou to nepřehánějte, má velmi silné aroma a místo aby nápoj pozvedla, mohla by jej pokazit. Navíc přidat můžete vždycky, vzít zpátky použité množství už nemůžete)
- Škrabkou na brambory nahoblujeme kůru z jednoho citronu, přidáme do mísy a něčím těžkým, třeba paličkou od hmoždíře nebo válečkem na nudle, všechno trochu rozmačkáme.
- Stačí 10 vteřin, jen aby se chutě opravdu rozvinuly.
- Přilijeme sodovku nebo minerálku. necháme 10 minut stát a pak ochutnáme.
- Možná bude limonáda moc kyselá, tak ještě trochu přisladíme.
- Množství uvedená v receptu nejsou žádný zákon, záleží na nás jakou máme chuť, nečeho klidně ubereme, nebo zase přidáme.
- Zázvorovou limonádu přelijeme přes síto do velkého džbánu, přidáme spoustu ledu a pár snítek tymiánu


Mimochodem věděli jste, že bylináři používají růžovou vodu od pradávna například proti mdlobán, na posílení vnitřních orgánů nebo třeba jako nápoj při problémech s gynekologickým výtokem, krvácení mimo cyklus a dalších problémech s menstruací? Rovněž je velmi často používána jako pleťová voda, protože stahuje póry, čistí a jemně tonizuje pokožku.
Seženete ji například v prodejnách se zdravou výživou nebo na internetu, lahvička za cca 45 Kč Vám vydrží poměrně dlouho.

2 komentáře: