čtvrtek 25. července 2013

Jamieho 15ti minutový falafel s grilovanými paprikami a rajčatovou salsou

S kamarádkou jsme se domluvily, že jednou pozvu na oběd já ji, příště zase ona mě. A jelikož je vegetariánka, rozhodla jsem se připravit jí něco speciálního. Něco, co ještě určitě nikdy nejedla nebo sama nevařila doma. Náhodou jsem měla to štěstí, že jsem procházela recepty z Jamieho knihy 15 minute meals a velmi mě zaujal recept právě na falafel. Stačilo už jen skočit přikoupit pár surovin a vynikající rychlý oběd byl pak už hračka, proto jsem přidala překvapení na později, o kterém vám povím zase příště ;-)

Ingredience:

Na falafel:
-1 plechovka fazolí (400 g)
-1 plechovka cizrny (400 g)
-1 vrchovatá lžíce mouky
- citron
-1 lžíce harissy, pokud nemáte, lez ji nahradit smícháním lžičky mletého chilli a dvou lžiček červené mleté papriky s olivovým olejem do pasty
-1 čajová lžička římského kmínu
-1 svazek čerstvého koriandru
- olivový olej

Na oblohu:
-2 barevné papriky
- 4 jarní cibulky
- 8 malých celozrnných tortill
- 1 lžíce chilli omáčky
- 250 g nízkotučného sýra cottage

Na salsu:
- hrst velkých  zralých rajčat
- 1/2 - 1 čerstvé chilli papričky
- 1 stroužek česneku
- 1 limetka
- sůl, pepř


1. Fazole a cizrnu slijeme a dáme do mixéru. Přistrouháme trochu citronové kůry, přidáme špetku soli a pepře, harissu, koriandr, mouku a stonky koriandru (lístky dáme stranou). Rozmixujeme do hladka a pak ze směsi rychle rukama vytvarujeme mokrýma rukama osm placiček o tloušťce asi 1,5 cm.
2. Polévkovou lžíci oleje nalijeme do pánve a opečeme na něm falafely do zlatova a křupava.
3. Papriky očistíme a zbavíme semínek, nakrájíme na kousky a osmahneme (skoro spálíme) na pánvi s troškou překrájené jarní cibulky. Osolíme, opepříme.
4. Rajčata, chilli a polovinu koriandrových listů dáme do mixéru, přidáme prolisovaný neloupaný česnek a šťávu z limetky. Osolíme, opepříme, smícháme a nalijeme do omáčníku.
5. Tortilly dáme na 45 sekund prohřát na suchou rozpálenou pánev. Mezitím vmícháme chilli omáčku do sýra cottage.
6. Teplé tortilly, hotový falafel, zeleninovou oblohu i dip naservírujeme na na stůl a vše ještě posypeme zbylými koriandrovými lístky. Každý si pak může brát podle libosti a "zamotat" si svůj vlastní originální falafel wrap.

Tip: K falafelu můžete podávat ještě nakládané červené zelí.

Zdroj: http://ona.idnes.cz/jamie-oliver-wrap-falafel-0hv-/recepty.aspx?c=A121218_155338_recepty_job, recept je ale už upravený dle mého postupu

Dobrou chuť ;-)

7 komentářů:

  1. Musím podotknout, že jídlo bylo vynikající! Dlouho jsem nejedla nic tak skvělého! Děkuji za pozvání... Nevím zda se mi podaří tě trumfnout... ps... tento styl vzájemného vaření se mi moooc líbí, mohly bychom to praktikovat pravidelně, hm?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že chutnalo, příště budu muset taky přetrumfovat sama sebe :D A pro to střídavé vaření jsem všema deseti ;-)

      Vymazat
    2. mňam... je po půlnoci, mám hlad jak blázen, tak prosím ještě jednu porci :D děkuji :-)

      Vymazat
  2. Super, výborné podľa môjho gusta :-) Ale zaujímajú ma tie tortilly: si pripravila tiež doma alebo kúpené??? Mne sa totiž nepodarilo ešte zohnať také, ktoré by boli obsahom "košér" ;-) , všetky obsahujú totiž Éčka :-( Tak ich nekupujem....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee tak přiznám se, že jak si to hlídám, nějak mě nenapadlo zkoumat placky (moje chyba), nicméně většinou kupuju tortilly ve zdravé výživě a to konkrétně tyto http://www.chemievjidle.cz/trvanlive-pecivo/tortilla-wrap. A jak jsem zjistila, jsou na tom z nabídky na našem trhu asi nejlépe...

      Vymazat
    2. a jinak dobrý recept na domácí tortilly je zde ;-) http://www.vegmania.cz/recepty/domaci-tortilla

      Vymazat
  3. Ahoj, máš moc hezký blog:) Vidím, že máš ráda Jamieho, já taky a mooc:) Je to frajer:D Jeho Ministry of Food mi je dobrým pomocníkem, ikdyž mi vadí, že dělá tolik masových receptů:) Přeju hezký den:)

    OdpovědětVymazat